"> Studiu de caz upgrade infrastructura centru de date - Datanet Systems

Datanet Systems

BANCA ROMÂNEASCĂ ÎȘI ÎMBUNĂTĂȚEȘTE CU 50% EFICIENȚA APLICAȚIILOR

VIZIUNEA

Departamentul de IT din cadrul Băncii Românesti este unul cheie, cu o contribuție importantă la valoarea totală a business-ului. Echipa de peste 50 de oameni a departamentului furnizează servicii complete de mentenanță, dezvoltare, testare, help-desk etc. Pentru a răspunde prompt și eficient multiplelor cereri venite din partea business-ului, departamentul IT a început în 2015 un proces de dezvoltare a unei noi arhitecturi a centrului de date deținut și operat intern de către bancă. (proiect de referinta)

SOLUȚIA TEHNICĂ

 

Banca Romanească a decis începerea unui proces de upgrade al întregii infrastructuri din centrul de date și extinderea utilizării soluțiilor de virtualizare, care să permită maximizarea utilizării resurselor hardware simultan cu reducerea costurilor pentru aceste resurse. În urma analizei de piață realizate, departamentul IT a identificat serverele Cisco Unified Computing Systems (UCS) ca fiind soluția capabilă să acopere atât cerințele de moment, cât și nevoile de dezvoltare ulterioare.

În alegerea Datanet au contat decisiv experiența acumulată de companie în domeniul infrastructurii de centre de date, faptul că este principalul partener Cisco în România și că poate furniza o soluție end-to-end, deținând competențe avansate atât pe zona de servere, cât și pe cea de stocare și de networking.

PROVOCĂRILE

Arhitectura anterioară a centrului de date, care găzduia mai mult de 100 de servere fizice, utiliza preponderent modelul alocării unei mașini/ a unui echipament pentru fiecare aplicație. Această abordare a dus la creșterea numărului de servere până la limita capacității de găzduire a Data Center-ului. Creșterea a fost vizibilă în evoluția consumurilor de energie electrică și a efortului de management, infrastructura IT devenind mult mai complexă. Dar și costisitoare – serverele și sistemele de stocare existente având costuri de întreținere ridicate.

REZULTATELE PROIECTULUI

 

Noua arhitectură a centrului de date al băncii se bazează pe serverele blade Cisco UCS, virtualizate cu ajutorul soluțiilor VMware și conectate prin switch-uri fibre channel Cisco la echipamente de stocare Fujitsu cu capabilități avansate de data tiering. Noile echipamente sunt interconectate în LAN și cu o serie de servere păstrate din vechea infrastructură. Totodată, la nivelul rețelei interne s-a realizat un upgrade, trecându-se la conexiuni de 10 GB. Design-ul și componentele noii arhitecturi au fost stabilite de o echipă mixta Banca Românească – Datanet Systems, în conformitate cu cerințele băncii.

BENEFICIILE PROIECTULUI

 

O primă îmbunatățire adusă de noua arhitectură a centrului de date a fost creșterea agilității și flexibilității departamentului IT al băncii. Capabilitățile infrastructurii virtuale permit acum departamentului să testeze și lanseze în producție noi functionalități și servicii în doar câteva ore. Funcționalitățile de monitorizare și analiză ale noilor echipamente implementate simplifică procesul de alocare a resurselor la nivel de aplicație, permițând o abordare proactivă a vârfurilor de sarcină. Cu ajutorul instrumentelor de alocare dinamică a fost eficientizat și nivelul de încărcare al serverelor la o valoare medie optimă de 50-60% (CPU si RAM). Noua infrastructură a adus plusuri de performanță de peste 50% la nivelul aplicațiilor care procesează date, cu efecte directe asupra productivității angajatilor și proceselor.

DESPRE BROM

 

Activă pe piața locală încă din 1992, Banca Romanească a fost, în 1996, primul agent Western Union din țară, punând la dispoziția clienților servicii de transfer electronic de bani către întreaga lume. Astăzi, Banca Romanească este membră a Grupului Național Bank of Greece, o rețea internațională cu peste 1000 unități bancare și peste 10 milioane de clienți.

"Noul model de arhitectură dezvoltat și implementat de Datanet Systems simplifică managementul infrastructurii și alocarea dinamică a resurselor, îmbunătățind eficiența operațională a departamentului IT. Beneficiem și folosim toate avantajele infrastructurii virtuale, de la managementul simplu și unitar pentru servere și storage, până la lansarea și dezinstalarea rapidă a mașinilor virtuale".

Ionuț Moșescu, Manager IT&C, Departamentul Suport și Infrastructură, Banca Românească