Datanet Systems

Datanet » Clienți și referințe » Studiu de caz SDN Cisco ACI

RAIFFEISEN BANK - PROIECT SDN CISCO ACI

STUDIU DE CAZ CISCO ACI - CONTEXT TEHNOLOGIC RAIFFEISEN BANK

În 2018, Raiffeisen Bank România a decis modernizarea centrului de date, ca element central al strategiei de digitalizare şi dezvoltare a organizaţiei. Împreună cu Datanet Systems, banca a implementat o soluţie de tip Software Defined Networking pentru a reduce efortul operaţional şi intervenţiile manuale asupra echipamentelor. În acest proces, Raiffeisen Bank România a optat pentru Cisco ACI şi familia de switch-uri Nexus 9300. (proiect de referinta)

“Prin implementarea echipamentelor Nexus şi a soluţiei Cisco ACI am simplificat foarte mult activitatea de operare şi monitorizare. Pe de o parte, timpul alocat operării este cu cel puţin 30% mai scurt, iar pe de alta, aceste operaţiuni pot fi efectuate de majoritatea membrilor Departamentului IT, indiferent de specializarea lor. Este un câştig important, având în vedere că, anterior, aveam doar doi colegi calificaţi pentru a gestiona o astfel de sarcină. Acum, cu ajutorul noii arhitecturi SDN, beneficiem de o mai mare libertate la nivel de resurse umane, putând angaja oameni cu un spectru mai larg de competențe tehnice.“

Emilian Dăneţ, Team Leader Servicii Comunicaţii IT, Raiffeisen Bank România

“În proiectul derulat cu Raiffeisen Bank, toate beneficiile tehnologiei Cisco ACI au fost disponibile imediat. Alături de acestea, un avantaj adus de modul de implementare a fost integrarea noii soluții cu serverele existente prin echipamentele Cisco FEX. Astfel, FEX-urile sunt conectate direct în leaf-uri și sunt controlate de Cisco ACI. O provocare în cadrul implementării a fost să migrăm rapid serverele existente pe noua soluție în noul centru de date. Cu ajutorul politicilor ACI, care odată create pot fi refolosite pentru alte servere/servicii, am reusit să replicăm configurața pentru un număr mare de servere într-un timp foarte scurt și fără erori umane. În final, după ce am pregătit configurația, am pornit serverele și au început să preia serviciile critice din infrastructura clientului fără probleme.”

Alexandru Gheorghiță, Data center Team Leader, Datanet Systems

BENEFICII CHEIE

REDUCEREA TIMPULUI DE OPERARE
ELIMINAREA RISCULUI DE EROARE UMANĂ
REDUCEREA TIMPULUI DE DIAGNOSTICARE ȘI REMEDIERE A PROBLEMELOR
SIMPLIFICAREA PROCESEOR DE SEGMENTARE A REȚELELOR
VALORIFICAREA UNOR ECHIPAMENTE HARDWARE EXISTENTE
CREAREA UNEI BAZE PENTRU DEZVOLTĂRI ULTERIOARE