Datanet » NOUTĂȚI ȘI EVENIMENTE » Tendințe în industrie » Optimizați IT-ul cu suport tehnic premium de la Datanet Systems
Optimizați IT-ul cu suport tehnic premium de la Datanet Systems

Astăzi, tehnologia susține aproape orice activitate a unei organizații moderne, de la preluarea comenzilor de la clienți, la semnarea unui contract și emiterea unei facturi. În esență, munca în sine a devenit 100% dependentă de tehnologie, de vreme ce o bună parte dintre angajați lucrează remote, iar întâlnirile de business se derulează pe platforme ca Webex sau Teams.

În acest context, fiabilitatea și eficiența infrastructurii IT devin esențiale și trebuie asigurate cu servicii de suport IT prompte și de calitate, iar fără o echipă de asistență tehnică bine pregătită, organizațiile se expun la întreruperi ale activității, scăderi de productivitate și riscuri de securitate cibernetică, care pot genera costuri ridicate. Datanet Systems vine în sprijinul organizațiilor prin servicii de suport IT cu acoperire națională și disponibilitate 24/7, 365 de zile pe an, care includ intervenții on-site sau remote într-un interval de 2-4 ore. Oferind acces rapid al expertiză tehnică de specialitate, aceste servicii au ca beneficii directe creșterea performanței infrastructurii IT, minimizarea timpului de inactivitate/reducerea riscului de downtime și rezolvarea rapidă a oricăror probleme de funcționalitate.

 

Funcționalitatea și reziliența sistemelor IT depind esențial de calitatea mentenanței și promptitudinea serviciilor de suport. Colaborarea cu un integrator ca Datanet Systems asigură accesul la o echipă numeroasă de experți, care stăpânesc multiple tehnologii și au o bogată experiență, astfel încât să poată asigura implementări și configurări corecte, conforme metodologiilor recomandate de producători, precum și rezolvarea problemelor de funcționalitate într-un timp record. Suntem parteneri de nivel gold sau similar cu furnizori de top ca Cisco, Palo Alto Networks, Dell sau Fortinet, iar SLA-urile oferite clienților noștri asigură restaurarea serviciilor critice afectate începând cu 2 ore. De altfel, ne bazăm pe abilitățile noastre de a livra servicii de cea mai bună calitate” afirmă Cornel Chirculete, Director Tehnic, Datanet Systems.

 

Avantajele suportului tehnic externalizat

 

Printre cele mai frecvente cauze ale întreruperilor IT în mediul enterprise se numără defecțiunile hardware, erorile umane în configurarea echipamentelor și aplicațiilor, atacurile cibernetice, actualizările și patch-urile software defectuoase, problemele de conectivitate și întreruperile în alimentarea cu energie electrică.

Conform datelor sintetizate de Enterprise Management Associates (EMA) și care au implicat discuții cu peste 400 de specialiști, în 2024, întreruperile IT au crescut ca frecvență și cost, durata medie fiind între 30 de minute și 2 ore.  Cauzele țin de un cumul de factori, printre care intensificarea digitalizării, complexitatea ridicată a tehnologiilor utilizate și lipsa competențelor interne. De altfel, peste 60% dintre companii întâmpină dificultăți în găsirea unor specialiști IT calificați, potrivit raportului „2024 State of IT”.

Pentru organizațiile pentru care angajarea și pregătirea unor specialiști IT proprii sunt prea costisitoare, externalizarea serviciilor de suport tehnic este soluția ideală, asigurând accesul la expertiză și tehnologie de vârf, oricând este nevoie. În acest fel, întreprinderile își reduc costurile IT cu 25-45% și își pot crește eficiența operațională cu 45-65%, potrivit ResearchAndMarkets.

Colaborarea cu un integrator ca Datanet Systems aduce avantajul accesului la o echipa IT numeroasa, experimentată și calificată pe multiple tehnologii. Astfel, Datanet asigură un suport tehnic de calitate, atât preventiv cât și reactiv care vizează:

  • Atingerea unui nivel ridicat de flexibilitate și scalabilitate a mediului IT la costuri cât mai reduse. Organizațiile au diferite niveluri de digitalizare și nevoi variate. Externalizarea le permite să își personalizeze asistența tehnică cu minimum de efort, să aleagă numărul de specialiști, competențele specifice dorite și totalul orelor de lucru pentru care plătesc. Această flexibilitate ajută afacerile să își ajusteze rapid resursele, la costuri avantajoase.
  • Reducerea timpului de nefuncționare. O echipă de suport IT disponibilă non-stop este pregătită să reacționeze imediat la orice problemă de hardware sau software, minimizând astfel întreruperea activității și pierderile.
  • Creșterea productivității. O mentenanță corectă a sistemelor IT garantează exploatarea acestora la nivelul optim de performanță.
  • Conformitatea cu standardele de securitate cibernetică. Echipele de asistență IT ajută organizațiile să implementeze măsuri de securitate solide pentru a proteja datele critice. Totodată, educă utilizatorii cu privire la cele mai bune practici pentru siguranța online și protecția datelor.

 

 

Ce primiți prin serviciile de suport premium Datanet Systems

 

Serviciile de suport tehnic 24/7 cu acoperire națională oferite de Datanet Systems au fost concepute pentru a oferi clienților un punct unic de contact pentru gestionarea tuturor cererilor de help desk și asistență tehnică, inclusiv servicii de dispecerat, intervenții rapide la fața locului pentru înlocuirea componentelor hardware defecte, depanare și suport pentru software. Acest sistem centralizat permite utilizatorilor să acceseze rapid ajutorul necesar și să raporteze probleme folosind aplicația web Customer Support dedicată, sau telefonic, prin serviciul de dispecerat.

După ce clientul raportează problema prin aplicație, Datanet garantează că un specialist îl va contacta în maximum 30-60 minute, în funcție de contractul de service ales de acesta, pentru a diagnostica și rezolva problema. Intervențiile on-site, cu sau fără piese de schimb, se realizează în maximum 2 ore în București, Bacău, Cluj, Timișoara, Craiova, Constanța, Brașov, Oradea, Iași și Galați, și în maximum 4 ore pe întreg teritoriul României. În plus, Datanet dispune de un stoc de piese de schimb distribuit în aceste 10 orașe.

Dincolo de aceste avantaje generale, expertiza Datanet Systems se diferențiază și prin:

  • Parteneriatele cu peste 20 de producători, lideri mondiali din domeniu, precum Cisco, Fortinet, IBM, Check Point, Crowdstrike, F5, Juniper, Palo Alto Networks, Aruba, Splunk sau Veeam. Această diversitate de colaborări permite specialiștilor Datanet să ofere servicii de suport tehnic pentru aproape orice tip de echipament și soluție, pe baza unor metodologii testate, preluate de la vendori.
  • Expertiza tehnică a echipei Datanet, demonstrată prin sutele de certificări obținute.  Specialiștii Datanet (Technical Account Manager) dețin 98 certificări Cisco (Cisco Certified Specialists). Echipa include și un expert CCDE (Cisco Certified Design Expert),13 specialiști CCIE (Cisco Certified Internetwork Experts), 35 CCNP (Cisco Certified Network Professionals), 32 CCNA (Cisco Certified Network Associates), dar și numeroși experți cu certificări Palo Alto Networks, Fortinet, F5, Vmware, Juniper etc. Întreg personalul departamentului de asistență tehnică și suport al Datanet Systems deține cel puțin o certificare de nivel CCNP. Aceste certificări sunt revalidate periodic prin promovarea de noi examene.
  • Servicii complete oferite de Datanet Systems. Acestea acoperă toate etapele unui proiect, de la analiza inițială și arhitectura soluției, până la implementare și mentenanță. În plus, procedurile de suport tehnic fac parte din sistemul de management al calității ISO 9001:2000, implementat de Datanet Systems. Serviciile de suport Datanet urmează următorii pași: analiza simptomelor, diagnosticarea problemelor, identificarea modulelor hardware sau software defecte, înlocuirea echipamentelor sau modulelor defecte, furnizarea unei soluții alternative dacă este posibil, escaladarea problemelor la producător, implementarea și testarea soluției finale, înregistrarea activităților efectuate. Totodată, aceaste servicii sunt furnizate în acord cu nivelul de serviciu agreat (SLA), stabilit între Datanet și client.
  • Facilități avansate preluarea cererilor de suport/helpdesk. Aplicația web pentru suportul clienților Datanet permite gestionarea eficientă a cererilor de suport. Aceasta înregistrează cererile, dar și acțiunile echipei tehnice, monitorizează timpii de răspuns și asigură escaladarea automată a cazurilor în funcție de prioritate. În plus, asigură comunicarea proactivă a statusului problemei către echipa Datanet, prin multiple canale de interacțiune, oferind astfel transparență ridicată.

 

Unul dintre principale beneficii ale colaborării cu Datanet Systems este accesul la o echipă de suport compusă din ingineri cu cele mai diverse și complexe certificări profesionale. Deținem peste 280 de certificări profesionale tehnice, dintre care 187 pentru Cisco Systems. În mod curent suntem single point of contact pentru multipli furnizori globali de tehnologie și ne-am însușit 100% metodologiile de lucru ale acestora.” Cornel Chirculete, Director Tehnic Datanet Systems.

 

Cu statutul de Cisco Gold Integrator, Datanet Systems pune un accent deosebit pe calitatea serviciilor de suport oferite tuturor clienților. Ca urmare a performanțelor obținute în urma studiilor privind satisfacția clienților, organizate de Cisco Systems, Datanet a primit distincțiile „Outstanding Customer Satisfaction” pentru regiunea EMEA și „Silver Partner of the Year” pentru Europa Centrală și de Est. Mai mult, în 2023 Datanet Systems a fost primul partener Cisco din România care a obținut dreptul de a oferi clienților săi servicii din categoria “Cisco Partner Lifecycle Services – Support” (PLS-Support).  În plus, anul acesta, compania a obținut și statutul de partener Platinum pentru Palo Alto Networks, devenind astfel prima companie din România care atinge această performanță, ca parte de altfel din strategia acesteia de a-și consolida portofoliu pe securitate cibernetică.

În mod curent, Datanet Systems oferă servicii de suport tehnic pentru peste 65 de clienți, gestionând echipamente, sisteme și soluții în valoare de peste 45 de milioane de dolari. Expertiza companiei este recomandată de clienți importanți, precum mari bănci românești, operatori de telecomunicații și multinaționale, dintre care unele beneficiază de servicii de suport tehnic de peste 10 ani.

Pentru mai multe informații despre cum puteți beneficia de suport tehnic premium oferit de rețeaua națională a Datanet Systems, contactați-ne la sales@datanets.ro.