mai 2017
Datanet Systems a organizat recent un workshop dedicat celor mai noi aplicatii de lucru colaborativ de la Cisco. Complementar, specialistii Datanet au prezentat modalitati prin care acestea pot fi completate de solutiile de comunicare unificata din portofoliul companiei.
Flexibilitate extinsa cu Cisco Spark
Beneficiile platformei de colaborare Cloud Cisco Spark au fost detaliate de catre Gabriel Coman, Senior Consultant Datanet Systems, intr-o sesiune interactiva care a inclus mai multe demo-uri live. Prezentarea a fost axata pe principalele zone de functionalitati ale platformei: mesagerie, comunicare audio-video si spatii virtuale de lucru colaborativ. “Plusurile cu care vine Cisco Spark pe zona de lucru colaborativ sunt: simplitatea in utilizare, reducerea efortului de configurare si administrare si posibilitatile extinse de integrare cu aplicatii si servicii terte. Prin faptul ca toate functionalitatile necesare lucrului in echipa sunt integrate nativ si ca aplicatia poate fi accesata de pe orice tip de device, experienta utilizatorului final este imbunatatita considerabil si se obtine o crestere vizibila a randamentului lucrului in echipa“, a explicat specialistul Datanet.
Un alt avantaj important al platformei Cisco Spark este reprezentat de faptul ca istoricul interactiunilor online dintre participantii la sesiunile de lucru colaborativ si toate documentele partajate de catre acestia (dar si cele generate ante si post-meeting) sunt stocate centralizat si securizat in Cloud. Pentru a valorifica optim aceasta caracteristica, Spark integreaza si functionalitati avansate de cautare, identificarea si accesarea rapida a informatiilor relevante asigurand un plus de productivitate la nivelul utilizatorului final.
Gabriel Coman a exemplificat modul in care pot fi partajate documentele prin intermediul platformei Cisco Spark si cum pot fi acestea editate in timp real de catre mai multi participanti intr-un spatiu virtual de lucru. Un alt demo realizat in cadrul sesiunii de prezentare a fost cel al modului in care pot fi integrate diferite aplicatii si servicii in platforma, posibilitatile in aceasta zona fiind, practic, nelimitate. Specialistul Datanet a prezentat live si avantajele utilizarii display-ului interactiv Spark Board, componenta hardware a platformei fiind special conceputa pentru a simplifica la maxim utilizarea sa.
Rentabilizarea investitiilor cu Cisco Meeting Server
Cea de a doua solutie de lucru colaborativ analizata in cadrul workshop-ului sustinut de catre Datanet Systems a fost Cisco Meeting Server, dedicata organizatiilor care doresc sa pastreze in-house propria infrastructura. “Strategia Cisco pe zona de lucru colaborativ este de a oferi companiilor o paleta completa de optiuni. De aceea Cisco ofera atat platforma Cloud Spark, dar si solutia on-premises Cisco Meeting Server, care permite rentabilizarea la un nivel superior a investitiilor deja facute de catre o organizatie pe zonele de comunicatii audio-video si conferinte web. Cisco Meeting Server integreaza toate aceste «silozuri» intr-o solutie unica, mai usor de administrat, care asigura utilizatorilor o experienta unitara, indiferent de tipul terminalelor folosite“, a explicat Petre Popescu, Presales Manager la Datanet Systems.
Principalele avantaje competitive ale Cisco Meeting Server sunt interoperabilitatea extinsa – Cisco depune un efort continuu pentru asigurarea compatibilitatii cu diverse standarde –, scalabilitatea crescuta si flexibilitatea pentru dezvoltari ulterioare, precum si algoritmii avansati de alocare a resurselor si optimizare a latimii de banda. Avantajele interoperabilitatii au fost exemplificate de specialistul Datanet prin integrarea Cisco Meeting Server cu solutiile Skype for Business si Office365 de la Microsoft, dar si cu alte solutii de comunicare audio-video si web existente in piata. Solutia Cisco este optimizata sa ruleze pe echipamentele CMS 1000 (care suporta pana la 96 de apeluri video in format HD simultane si/sau 3000 de apeluri audio) si CMS 2000 (pana la 500 de apeluri video HD simultane). Sistemul de licentiere este unul flexibil si include trei variante, care merg de la modelul de licentiere per utilizator (Personal Multiparty Plus), pana la cel dedicat organizatiilor de mari dimensiuni (Multiparty ELA).
Complementar solutiilor Cisco, specialistii Datanet Systems au prezentat o serie de aplicatii de tip IP Phones Services, NetFAX, Call Recording, Billing si Unified Communications Analytics de la parteneri precum 2Ring, ZOOM si Mind, implementate deja de catre companie in piata.
“Datanet Systems are capacitatea de a furniza solutii care rezolva eficient problemele specifice organizatiilor cu numerosi angajati mobili si ale companiilor care au nevoie sa isi creasca eficienta lucrului in echipa si randamentul interactiunilor cu partenerii si clientii finali. Suntem de mai multi ani principalul partener Cisco in Romania si avem proiecte si competente extinse in zona sistemelor de comunicații unificate, a soluțiilor de video-conferinta si de colaborare. Experienta dobandita si portofoliul de produse hardware si software complementare ne permit sa livram solutii complete si sa asiguram clientilor nostri posibilitatea amortizarii investitiilor realizate deja“, a declarat Gabriel Musat, Director Executiv Adjunct Datanet Systems.
Pentru informatii suplimentare, contactati office@datanets.ro.