August 2020 – Sistemele chatbot şi voicebot au atins un nivel superior de performanţă şi sunt utilizate în cele mai diverse sectoare de activitate. Datanet Systems a creat un asistent vocal inteligent, care integrează aceste tehnologii şi automatizează interactiunea angajaţilor cu departamentul de Resurse Umane. Aplicația este flexibilă și poate fi personalizată pentru numeroase scenarii de utilizare, de la rezervări în clinici medicale şi agenţii de turism, la interogarea soldului bancar.
Piața asistenților virtuali inteligenți înregistrează o creștere anuală de 37,7%, conform analiștilor de la Allied Market Research şi Market Research, mediul de business fiind tot mai interesat de soluțiile de tip chatbots și voicebot (asistent vocal). Este o evoluție amplificată de adopția lucrului de acasă și a regulilor de distanțare socială. Acestea obligă companiile să caute soluții de creștere a eficienței operaționale și a calității serviciilor livrate. Soluțiile chatbot și voicebot reprezintă rapunsul optim la aceste condiții, asigurând:
- Disponibilitate extinsă: un asistent vocal sau un chatbot poate fi accesat 24/7/365, de oriunde.
- Creșterea eficienței: erorile scad substanțial, iar numărul de operațiuni realizate simultan este, teoretic, nelimitat.
- Obținerea de economii: nivelul de încărcare per angajat poate scădea cu până la 70%, potrivit Gartner.
Cum poate fi utilizat concret un asistent vocal
Datanet a transformat toate aceste beneficii în câștiguri concrete, dezvoltând și implementând in-house un sistem chatbot/voicebot. Aplicația dezvoltată de Datanet este concepută pentru a prelua, completa și trimite cererile de concediu ale angajaților companiei. Pentru aceasta, angajații accesează un chatbot, prin logarea în intranetul companiei, sau un voicebot, apelând un număr dedicat. În acest caz, soluția autentifică apelantul prin generarea unei parole temporare, transmise prin SMS, care poate fi introdusă cu ajutorul tastaturii sau vocal. (Soluția permite și autentificarea vocală, prin tehnologii de tip Voice biometrics.)
După identificarea apelantului și a solicitării, aplicația generează un flux de întrebări pentru obținerea informațiilor necesare (număr de zile de concediu, persoana care va prelua sarcinile solicitantului etc.). Soluția utilizează diverse scenarii de conversație și recunoaşte mai multe tipuri de formulări. După încheierea aceastui proces, urmează validarea informațiilor, iar cererea este generată și trimisă automat către departamentul de Resurse Umane. În cazul invalidării, solicitantul poate relua procesul.
Alte scenarii de utilizare pentru un asistent vocal
Aceasta este doar o prima fază de dezvoltare a aplicației, care, în scurt timp, va acoperi mai multe funcționalități pe zona de HR. Va fi utilizata şi pentru îmbunătățirea accesulului angajaților companiei la informații interne (date despre contracte, disponibilitate colegi etc.).
“Scenariile de utilizare sunt însă nelimitate. Soluţia este proiectată special pentru a putea fi usor replicată şi adaptată oricăror cerințe. De exemplu, poate fi folosită în industria HoReCa pentru a face rezervări și livra informații, dar și de către agențiile de turism sau clinicile medicale. Există o aplicabilitate extinsă și în zona financiar-bancară. Aici poate furniza atât informații publice, cât și date personale (de tip extras de cont, termene de plată etc.) evident, cu un procesul securizat de autentificare. De asemenea, poate realiza operațiuni simple. Și în zona de suport clienți soluția are aplicații multiple putând, de exemplu, să înlocuiască sistemele IVR“, explică Radu Sârbu, senior consultant la Datanet Systems.
Tehnologii utilizate
Soluția Datanet utilizează tehnologia Open Source Rasa, care permite crearea de aplicații chatbot folosind componente de inteligență artificială. Cu ajutorul acestora, numărul de mesaje „înțelese“ de soluție crește constant. Complementar, pot fi dezvoltate mai multe scenarii de conversații integrate în logica de business a clientului. Pentru aplicația de asistent vocal, Datanet utilizează tehnologiile Nuance de Voice Recognition și Speech-to-text. Nuance este lider în zona soluțiilor de înțelegere a limbajului natural.
Pentru a simplifica operarea soluției, Datanet a dezvoltat și o aplicație care asigură gestionarea centralizată a seturilor de formule folosite pentru „învățare“, precum și tratarea unitară a interacțiunilor pe ambele canale. Astfel, fiecare companie poate crește nivelul de inteligență al aplicației fără să apeleze la specialiștii noștri. Aceștia intervin în mometul creării fluxurilor de lucru și al integrării cu aplicațiile din back office și în procesele de personalizare și optimizare a aplicației. Suntem unul dintre principalii integratori de sistem locali, cu competențe multi-vendor certificate și proiecte implementate în mai multe verticale. Aceasta ce ne permite să înțelegem rapid cerințele companiilor și să le transpunem în soluții tehnice adaptate nevoilor reale.
Sistemele chatbot/asistent vocal au intrat deja în etapa de adoptie pe scară largă, iar beneficiile sunt usor de identificat şi măsurat. Vă putem ajuta cu informaţii suplimentare despre aceste soluţii sau chiar cu un demo. Dacă doriţi să vedeţi cum funcţionează în mod real, contactaţi-ne.