Datanet » NOUTĂȚI ȘI EVENIMENTE » Tendințe în industrie » 6 motive pentru care Webex Calling este soluția de comunicații unificate de care aveţi nevoie
6 motive pentru care Webex Calling este soluția de comunicații unificate de care aveţi nevoie

Adopția modelului de lucru hibrid obligă companiile să caute soluții de migrare în Cloud a sistemelor de comunicații unificate. Cu peste 34 de milioane de utilizatori la nivel global, Cisco este liderul pieței de Unified Communication as a Service, cu soluția Webex Calling. Componentă importantă în pachetul de servicii Cisco Collaboration Flex Plan, Webex Calling este o soluţie matură, dar care primește constant funcționalități noi.

Sistemele de comunicații unificate (UC) migrează rapid în Cloud, potrivit specialiștilor ponderea sistemelor UC on-premises urmând să scadă de la 87% la 60% în intervalul 2018-2023. (1) Limitările impuse de pandemie și adopția pe scară largă a modelului de lucru hibrid au accelerat însă această evoluție, ceea ce va face ca peste doar trei ani, 74% din soluțiile UC achiziționate să fie Cloud-based. (2)

În acest context, Cisco reprezintă prima opțiune – compania este lider pe piața sistemelor Cloud de comunicații unificate livrate ca serviciu (UcaaS), cu o cota de 57% și peste 34 de milioane de utilizatori. Popularitatea ofertei Cisco pe zona sistemelor UCaaS este asigurată, în principal, de Webex Calling, parte din platforma de lucru colaborativ Webex. Soluția este disponibilă în prezent doar ca serviciu, prin abonament (via Cisco Collaboration Flex Plan) și se adresează companiilor de dimensiuni mici și medii, cu până la 1.000 de utilizatori. Peste acest prag, Cisco recomandă migrarea către Unified Communications Manager Cloud.

 

Soluția de comunicații unificate de care aveţi nevoie

Atractivitatea crescută a soluției Webex Calling este dată de beneficiile directe pe care aceasta le asigură:

  1. Proces facil de migrare de la un PBX tradițional. Schimbarea generează o inevitabilă mișcare de rezistență la nou, dar Webex Calling elimină acest efect nedorit deoarece oferă aceleași funcționalități-cheie pe care le asigură un sistem PBX tradițional. De altfel, soluția Cisco este un sistem PBX în Cloud, iar Webex Calling include, din start, toate funcționalitățile „clasice“ de care aveți nevoie: apeluri, redirecționare și forwarding, înregistrare, DID (Direct Inward Dialing) etc. Mai mult însă, soluția oferă posibilitatea utilizării împreună atât a sistemului existent on-premises cât și a celui Cloud (prin sincronizarea directoarelor și a planurilor de apelare).
  2. Accesibilitate extinsă. Fiind un sistem Cloud-based, Webex Calling oferă un răspuns complet la cerințele modelului de lucru hibrid. Soluția Cisco permite angajaților să apeleze și să preia apeluri de oriunde lucrează – din birou, de acasă și chiar din mișcare. Webex Calling este simplu de utilizat și este disponibilă pe smartphone-uri, tablete și desktop-uri, fiind special concepută pentru a oferi o experiență mobilă îmbunătățită, ceea ce reduce sensibil și efortul pe zona de suport al departamentului IT.
  3. Securitate integrată nativ. Asigurarea securității comunicațiilor este o sarcină dificilă atunci când angajații lucrează de la distanță din cauza echipamentelor diferite și a faptului că mulți dintre ei își folosesc device-urile personale în scopuri profesionale. Webex Calling asigură end-to-end protecție de nivel enterprise, prin criptare – de la nivel de apel și până la interfețele pentru administratori – ceea ce scutește companiile de cheltuieli și eforturi operaționale suplimentare. Totodată, fiind vorba de o soluție Cloud livrată de Cisco, această beneficiază automat de actualizări, patch-uri și un nivel superior de disponibilitate.
  4. Mai multe funcționalități într-o singură aplicație. Funcționalitățile Webex Calling nu se rezumă doar la cele ale sistemelor clasice PBX, soluția Cisco având incluse instrumente dedicate pentru audio și video conferință, de mesagerie, suport pentru aplicații de tipul „virtual receptionist“ și numeroase unelte de colaborare, fiind o componentă a platformei de lucru colaborativ Webex by Cisco. În plus, Webex Calling oferă peste 150 de integrări cu alte aplicații – iar numărul lor crește rapid – precum și posibilități extinse de personalizare. *Lista aplicațiilor third-party care pot fi integrate este disponibilă în Webex App Hub.
  5. Management îmbunătățit. Adopția modelului hibrid de lucru este o provocare pentru numeroase companii, mai ales pe zona de management. Cu Webex Calling beneficiați de un nivel ridicat de control – administratorii având acces la portal unic (Control Hub) unde pot vizualiza analize și rapoarte detaliate despre nivelul și modul de utilizare al soluției, dar și despre echipamente (cel mai utilizate modele, număr total de ore de utilizare, terminale active etc.) Control Hub facilitează totodată depistarea și soluționarea problemelor întâmpinate de utilizatorii finali și integrează funcționalități de tip Self-Care.
  6. Ofertă diversificată pe zona de echipamente*. Spre deosebire de alți competitori din piața soluțiilor UCaaS, Cisco își susține oferta cu o gamă extinsă de echipamente dedicate, care include de la telefoane multi-platformă și echipamente video pentru uz personal, până la produse din gama „Room Video“. *Mai multe detalii despre echipamentele suportate puteți găsi aici.

Servicii Datanet Systems pentru Webex Calling

Nu în ultimul rând, un diferențiator important al ofertei Webex Calling este suportul end-to-end, asigurat atât de Cisco cât și, la nivel local, de specialiștii Datanet Systems.

Toate beneficiile raportate de clienți noștri se traduc în:

  • Creșterea eficienței operaționale – clientul nu mai are nevoia efortului operațional al întreținerii, actualizării și securizării infrastructurii centrale a sistemului PBX si a aplicațiilor de comunicare și colaborare asociate, aceste activități, care necesită personal specializat, fiind preluate de furnizorul serviciului din Cloud.
  • Îmbunătățirea nivelului de agilitate și creștere a vitezei de reacție la noile provocări apărute, prin flexibilitatea și scalabilitatea asigurate de modelul de livrare as-a-Service;
  • Reducerea costului total de deținere, prin scăderea cheltuielilor CapEx și obținerea de economii operaționale;
  • Creșterea productivității angajaților, prin acoperirea nevoilor lucrului la distanță și opțiuni multiple de colaborare;
  • Securitate îmbunătățită.

Datanet este principalul partener Cisco în România cu numeroase proiecte de soluții de comunicații unificate realizate în diferite industrii. Pe baza competențelor și a experienței acumulate, unice în România ca dimensiune și diversitate a sistemelor implementate, specialiștii noștri pot livra servicii de consultanță pentru pregătirea și realizarea planului de migrare în Cloud, pot realiza implementarea, dezvoltarea, integrarea și personalizarea soluției Webex Calling și pot asigura servicii complete de training și mentenanță.

Pentru mai multe informații tehnice și comerciale despre Webex Calling și despre serviciile livrate de Datanet Systems, contactați-ne la sales@datanets.ro .

______________________

Informaţii suplimentare:

1 – Wainhouse Research The Cloud UC Calling Market

2 – Gartner „2020 Magic Quadrant for Unified Communications as a Service (UCaaS)